Pickup klasy premium debiutuje na rynku z najnowszą generacją silnika V6 TDI. Amarok z topową jednostką napędową spisuje się znakomicie zarówno w mieście, na trasie, jak i poza utwardzonymi drogami. Nowy silnik TDI charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym o wartości 550 Nm, dostępnym już od 1400 obr./min, a maksymalna moc 165kW/224 KM jest dostępna w przedziale od 3000 do 4500 obr./min.

Nowy, jeszcze bardziej dynamiczny silnik V6 w Amaroku przypadnie do gustu nawet najbardziej wymagającym klientom. Dysponuje on bardzo wysokim momentem obrotowym już od najniższych prędkości obrotowych. 550 Nm momentu obrotowego to o 130 Nm więcej niż uzyskiwała najmocniejsza jednostka napędowa Amaroka poprzedniej generacji. Klienci będą mogli wybrać Amaroka z silnikiem V6 o pojemności 2967 cm3 w jednym z trzech wariantów mocy: 120 kW/163 KM, 150 kW/204 KM oraz 165 kW/224 KM. Dodatkowo funkcja overboost czasowo potrafi dostarczyć 15kW/20 KM więcej. Wszystkie wersje silnika V6 TDI spełniają normę emisji spalin EU6.

Do wyboru są przekładnie ? sześciobiegowa mechaniczna lub ośmiostopniowa automatyczna. Obie zoptymalizowano pod kątem wielkości przełożeń tak, aby zapewniały bardzo niski poziom hałasu nawet podczas jazdy z dużą prędkością, a także możliwie najniższe zużycie paliwa oraz niską emisję CO2. Dzięki temu nowy Amarok z silnikiem o mocy 165 kW współpracującym z 8-stopniową przekładnią automatyczną zużywa średnio 7,8 litra paliwa na 100 km (według normy NEDC) i emituje przy tym 203 gramy CO2/km.

amarok_presse_wueste-min

Źródło: VW Press Bank